Lördag och söndag

I lördags blev det dressyr i ridhuset och jag fick något ryck, så jag lindade med vita lindor och hade vitt schabrack och dressyrsadel.

Det jag huvudsakligen tränade på var att få honom att göra korrekta galoppombyten. och inte bara byta för att jag byter varv och ställer om, vilket en hoppehäst ska göra. Men bara i hoppningen. Ni tycker säkert att jag borde lärt honom korrekta byten från första början, men hoppningen är ju viktigast för mig. Så jag jobbar med den i första sikte.

Bytena gick riktigt bra. Det brukar ju inte vara några större problem, jag måste bara va med och få in bogen på honom så han blir rak innan och efter bytet. Hela träningen sluta med att vi gjorde lite seriebyten. Utan att jag räknade språng då. Vi gjorde tre byten på diagonalen och två byten mitt på långsidan. Vilket jag är riktigt nöjd med att jag fick till. Då han brukar trilskas med att byta om han inte ska byta varv.
Jag måste verkligen få någon att fota lite när jag rider så jag kan få massa fina bilder att lägga upp.



Söndagens träning blev inte riktigt som jag tänkt mig. Då jag redi ridhuset samtidigt som Louise skulle rida sin kür. Två gånger i rad. Vilket resulterade i att min träning på slutor på diagonalen slutade med att jag bara red runt och aktade mig. Sånt får man inte ut ett skit av i sin ridning så ja, jag fick inte igenom det och får helt enkelt fortsätta med det idag. Jag som tänkte rida ut.

Annars så åkte jag med Anna som hästskötare på dressyrtävling. Därför kunde jag inte vänta till Louise va klar med küren, eftersom jag hade en tid att passa. Men Anna va jätteduktig och Danne va superfin på framridningen, men inne på banan tyckte han att det va dags för lite lov från tävlingar. Och släpade sig runt banan. Stackars Anna...

Nu måste jag fortsätta plugga. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0