Dagens träning

Först ska jag rätta till mitt fel jag gjorde igår. Sadeln heter Jeffries Elite.

Som ni kunde läsa i inlägget tidigare så var det verkligen inte min dag idag. Så Rebecca fick rida Paddington istället för mig. Då mitt tålamod redan brunnit ut. Men han såg riktigt fin ut när hon red och hon jobbade med det som vi skulle jobbat med om jag hade ridit. Alltså att han ska släppa högertygeln och inte hänga i den. Hon jobbade även på att han inte ska slå upp huvudet i galoppfattningarna.

Sista fem minuterna satt jag upp igen och red och fortsatte där Becca hade slutat. Han kändes riktigt fin. Fast det är klart man förväntar ju sig det efter att ens tränare har ridit.

Men förövrigt så känns det mycket bättre nu med mat i magen och inget mer att passa. Jag skulle ju såklart behöva plugga. Men det tänkte jag faktiskt strunta i ikväll. Jag orkar verkligen inte och tycker att jag förtjänar att bara ta det lugnt efter denna skitdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0