Börjar om på en ny kula

Jag tänkte nu dra igång bloggen igen fast med ett nytt syfte, som tränings- och tävlingsblogg för mig och Paddington. Här kommer ni kunna följa vad vi gör, vad vi tränar på, hur det gått och om våra tävlingar.
Jag kan börja med en snabb presentation av mig och Paddington för eventuellt nya läsare.



Mitt namn är Paulina Skantz, jag är 18år och går snart ut andra året på konditorilinjen. Jag har ridit sedan jag va ungefär fyra år och sen dess har jag varit fast. Jag har ridit i flera år på Bogesunds Gårds ridskola och efter det haft medryttar häst i ett flertal år fram till jag fick min första egna ponny. Det var när jag gick i nian.

I början av juni förra året, alltså för snart exakt ett år sen, köpte vi Paddington eller DuCeur som han egentligen heter. Paddington är ett tyskt halvblod, född 2000. Han är efter hingsten Diagonal, som tävlade OS i hoppning 2004 med Daniel Meech, och undanefter Domburg, e: Donnerhall.

Under det året jag haft Paddington har vi vart förfölda av otur, så jag har bara ridit honom i drygt ett halvår. Men nu verkar det ha släppt, peppar peppar, och vi är nu ute och tävlar! Med majoriteten felfria rundor i i alla fall 90cm CR. Men vi klättrar uppåt.
Hufvudsta, 14/5, felfri i 90CR

Kommentarer
Postat av: johanna stapelberg

FINA NI ÄR :D <3

2011-05-24 @ 16:59:40
URL: http://sstapelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0