Beccaträning!

Idag tränade jag och Paddy för Becca och fy vad jobbigt det vart! Paddy som annars är den mest böjbara hästen jag träffat på var idag STEL, alltså han va som en "normalhäst" i högersidan. Vilket jag inte alls är van vid. Plus att han va lite knasig i början och inte fattade galopp från skritt, utan travade först. Och galopp från skritt är dom grejer han annars är väldigt bra på. 

Men anywho, Han va jobbig till en början vilket gjorde mig ganska arg och slutorna på diagonalen undan för vänsterskänkeln, alltså åt höger funkade inte alls när jag höll på att värma upp honom. Så när min lektion började körde vi galoppöppna på långsidan i högervarv för att mjuka upp högersidan. När det väl släppt jobbade vi lite med öppna åt vänster och sen gick vi in på volten och gjorde öppna och sluta på volt, alltså tagen bakdel och undan. Han blev riktigt fin på slutet, men oj vad jag fick jobba. Och han oxå. Sjöblöt blev han, och lödrade lite överallt.

Imorron ska Beccis klämma och känna lite på Paddington och så ska han antagligen få magnettäcke på sig. Skönt för honom! (: 

Nu håller min data på att dö. Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0