Stallet snart?

Sitter och väntar på att pappa ska komma hem så att jag kan åka till stallet. Jag vet inte än om det blir mat först och sen stallet, eller stallet först och mat sen. Antagligen mat först. 

Idag har det vart så extremt varmt att jag har vart tvungen att spara på stallet. Skulle aldrig orka rida i den här hettan. Eller jo, Paddy skulle jag nog orka för han ska bara skrittas idag. Men jag ska rida Marco oxå, då Miccan oturligt nog har gått och blivit sjuk. Stackaren... 

Så jag ska helt enkelt till stallet och skritta Paddy, rida ut på Marco och putsa sadeln inför morgondagens tävling. Ska till Märsta imorron och starta två stycken 1m. Det kommer bli en lång dag, med många starter. Imorron ska vi i alla fall tävla i avd B bara för att ha målet att gå två felfria rundor utan att behöva fundera på omhoppning. Då vi inte är där för att vinna. Men det blir nog till att ta med MYCKET vatten och extra mycket vatten i betforen, om det ska vara sånt här väder som det vart idag. Det här är ett bra sett att se ifall Paddy klarar av långa tävlingsdagar. 

Det är hyggligt många starter, men håll tummarna för oss! (:


och jag har startnr 38 i första klassen och 56 i den andra



Eftersom det är avd B blir det 100 och 200.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0