Pontusträningen

Dagens träning gick ut på att vi skulle hoppa en bana och genom det visa för Pontus hur mycket vi har utvecklats den här säsongen. Det var ingen jättekomplicerad bana. Men några anmätta avstånd, en kombination, två svåra svängar och lite sådär. Ganska kul grej faktiskt. 

Det märktes dock på Mr P att Becca träningen hade tagit på honom, han va lite tröttare än vanligt och inte riktigt framme och lyhörd för hjälpen. Men det gick bra ändå. Jag fick mycket beröm av Pontus. Han sa att jag har utvecklats massor och blivit riktigt duktig! Jag har förbättrat min sits och min "mentala ridning". Pontus var så givmild med berömmet mot mig att jag började fundera på om han hade käkat lyckopiller. Men det måste ju tyda på en grym utveckling från min sida. Eftersom när jag började träna för honom i höstas, innan Paddy skadade sig, så stod han och skrek på mig varje träning och ingenting var bra. Sen efter skadan hade det blivit lite bättre, men jag fick fortfarande hyggligt med skit. Men från det utgångsläget har det stadigt minskat med skrik och skit och gått över till mer och mer beröm. Jag har inte tänkt på det förens igår, men det var då det slog mig. Det känns riktigt kul! (:

Jag känner mig riktigt lyckligt lottad som har fått den hästen jag fått och fått möjligheten att träna för en sån duktig ryttare och tränare som Pontus är. Tack den som styr över det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0