Måndag kväll i stallet

Tyvärr inga bilder än, men jag ska verkligen skärpa till mig. Det är dock så svårt då det inte finns så många som kan stå och fota när jag rider och så. Mamma rider ju lixom oxå och pappa brukar oftast filma. Ska försöka lära mig att få in filmerna nån gång så ni kan få dom här.

Men back to the beginning. Igår tog jag och pappa fram massa markbommar på olika avstånd och tränade, sen plockade vi även fram vattenmattor och började träna på det. När dom bara låg själva var det inte så läskigt, men vid ett tillfälle la vi in den lilla lilla vatten mattan under en av dom upphöjda bommarna. Alltså vattenmattan är en blå grej full med skumgummi, den är typ 40cm x 1m. Vi hade den under den andra upphöjda bommen, alltså dom låg en bom på marknen två lite upphöjda bommar och en på marken. Mycket bra träning. 

När mattan låg under den andra upphöjda bommen höll han på att dö! Han upptäckte inte mattan förens han gått över den första bommen hela tiden och sen kastade han sig iväg och jag hängde halft av. Måste säga att sporrar är bra till mycket, bl.a. till att haka in dom under bossorna på sadeln så att man hänger kvar och inte ramlar av. Min nya specialare. ;) Men jag fick honom till slut att kliva över den och hela bomkombinationen till slut. 

Då gjorde vi det lite svårare igen och tog bort bommarna och byggde ett litet sockerbitshinder ist och stälde den lilla vattenmattan upp lutad mot bommen. SUPERLÄSKIGT! Men han hoppade det oxå. Sen la vi in den lite större vattenmattan under och hade den lilla fortfarande stående. DÖDSFARLIGT! Men efter lite trix hoppade han det oxå. 

På torsdag hade jag och pappa tänkt att hoppa på utebanan och då ha massa tunnor och däck och grejer under hindrena. Vi ska verkligen få bukt med det där "läskiga". Så han ska se det som något vardagligt och att det är så det ska se ut. Men på torsdag ska vi hoppa mer och hoppa lite hinder och höjder. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0